REGULAMIN

Regulamin Rady Rodziców Niepublicznego Przedszkola Integracyjnego „SKRZATY” w Chojnicach

Podstawa prawna
Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. z 2004r.
Nr 256 poz.2572, Nr 273 poz.2703 i Nr 281 poz.2781, z 2005r. Nr17 poz.141
z późniejszymi zmianami)
Statut Przedszkola z dnia 1 września 2015 r.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1

  1. Rada Rodziców jest społecznie działającym organem przedstawicielskim
    Rodziców, współdziałającym z Dyrektorem przedszkola, Radą Pedagogiczną
    oraz organizacjami i instytucjami uczestniczącymi w realizacji zadań
    statutowych Przedszkola.
  2. Rada uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny
    ze Statutem Przedszkola.
  3. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
    a) Przedszkolu –należy przez to rozumieć Niepubliczne Przedszkole
    Integracyjne „SKRZATY” w Chojnicach.
    b) Statucie –należy przez to rozumieć Statut Niepublicznego Przedszkola
    Integracyjnego „SKRZATY” w Chojnicach.
    c) Dyrektorze –należy przez to rozumieć Dyrektora Niepublicznego
    Przedszkola Integracyjnego „SKRZATY” w Chojnicach.
    d) Radzie –należy przez to rozumieć Radę Rodziców Niepublicznego
    Przedszkola Integracyjnego „SKRZATY” w Chojnicach.
    e) Przewodniczącym, sekretarzu, skarbniku –należy przez to rozumieć
    odpowiednio Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika Rady Rodziców
    Niepublicznego Przedszkola Integracyjnego „SKARZATY” w Chojnicach.
    f) Komisji Rewizyjnej –należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną
    powołaną przez Radę Rodziców Niepublicznego Przedszkola
    Integracyjnego „SKRZATY” w Chojnicach.
    CELE I ZADANIA
    §2
    Rada Rodziców jest powołana do :
  4. Współdziałania z przedszkolem (dyrektorem przedszkola) w celu jednolitego
    oddziaływania przez rodzinę i przedszkole w procesie edukacji
    przedszkolnej.
  5. Uczestniczenia w życiu przedszkola przyczyniającego się do
    systematycznego podnoszenia jakości pracy placówki i zaspakajania potrzeb
    dzieci.
  6. Prezentowania wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii większości
    Rodziców w istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
  7. Przekazywania Rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji
    o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady
    Rodziców.
  8. Pomocy w uchwalaniu statutu przedszkola, planu działania w danym roku
    szkolnym, preliminarza budżetowego Rady Rodziców na dany rok szkolny.
  9. Opiniowania planów pracy przedszkola, projektów innowacji i eksperymentów
    oraz innych spraw istotnych dla przedszkola.
  10. Przewodniczący Rady Rodziców może reprezentować ogół Rodziców także
    na zewnątrz wobec władz samorządowych, oświatowych, organizacji
    społecznych, instytucji i innych- w porozumieniu z Dyrektorem.
  11. Rada Rodziców może prowadzić w ramach obowiązujących przepisów
    działalność społeczno -finansową.
    STRUKTURA RADY RODZICÓW
    §3
  12. Prezydium Rady Rodziców w liczbie 7 osób i Komisja Rewizyjna w liczbie
    3 osób powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym Rodziców w danym
    roku szkolnym.
  13. Rada Rodziców powinna składać się z przedstawicieli każdej grupy dzieci
    w przedszkolu.
    §4
  14. Rada Rodziców składa się z:
    a) Przewodniczącego
    b) Zastępcy Przewodniczącego
    c) Skarbnika
    d) Sekretarza
    e) Trzech osób członków prezydium
  15. Komisja Rewizyjna składa się z:
    a) Przewodniczącego
    b) Dwóch osób członków komisji
  16. W skład Rady Rodziców może też wejść przedstawiciel Rady Pedagogicznej
    przedszkola upoważniony przez Dyrektora.
    TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY
    RODZICÓW.
    §5
  17. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może
    odbywać się na zasadzie:
    a) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracy
    Rady Rodziców.
    b) propozycji członków Rady Rodziców, Rodziców bądź Dyrektora
    przedszkola.
    §6
  18. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić
    w drodze:
    a) Złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców
    i Dyrektora przedszkola.
    b) Odwołania na wniosek Rodziców, członków Rady Rodziców, Dyrektora
    lub Rady Pedagogicznej po uprzednim przegłosowaniu zwykłą
    większością głosów.
    ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
    §7
  19. Przewodniczący Rady Rodziców:
    a) kieruje całokształtem prac Rady Rodziców
    b) opracowuje projekt planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok
    szkolny z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy
    c) współdziała z wszystkimi członkami Rady Rodziców i włącza ich do
    realizacji planu pracy, dokonuje podziału zadań i ustała termin ich
    realizacji
    d) zwołuje i prowadzi zebrania Rady Rodziców
    e) przekazuje Dyrektorowi opinie i postulaty Rady Rodziców
    f) kieruje działalnością finansowo-gospodarczą Rady Rodziców
    g) zatwierdza podjęte uchwały i nadzoruje prawidłowości ich realizacji
  20. Skarbnik:
    a) przyjmuje wpłaty rodziców na fundusz Rady Rodziców
    b) czuwa nad rytmiczną realizacją planu finansowego oraz celowym
    gospodarowaniem funduszami
    c) sprawdza na bieżąco dokumenty finansowe Rady Rodziców
    d) prowadzi pełną, czytelną dokumentację wydatków i wpływów zgodnie
    z instrukcją finansowej gospodarki Rady Rodziców
  21. Sekretarz:
    a) prowadzi księgę protokołów posiedzeń Rady Rodziców
    b) opracowuje harmonogram prac i zebrań Rady Rodziców
    c) organizuje przygotowanie zebrań Rady Rodziców
    d) załatwia sprawy administracyjne związane z działalnością Rady Rodziców
    – prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców
    i zapewnienie prawidłowego jej przechowywania
  22. Komisja Rewizyjna:
    a) dokonuje raz na pół roku kontroli dokumentów finansowych i stanu
    gotówki w kasie Rady Rodziców
    b) składa roczne sprawozdanie z działalności finansowej Rady Rodziców.
    ZAKRES DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW
    §8
    Rada Rodziców działa w zakresie :
  23. Współpracy z przedszkolem w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci
    przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym
    i dydaktycznym.
  24. Uczestniczenia w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego
    podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
  25. Prezentowania wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii ogółu Rodziców
    we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
  26. Przekazywania Rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji
    o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady
    Rodziców.
  27. Współpracy z nauczycielami w organizacji warsztatów i spotkań
    pedagogicznych dla Rodziców.
  28. Współpracy z nauczycielami przy organizacji imprez kulturalno-rozrywkowych
    i wycieczek dla dzieci.
  29. Poszukiwania i pozyskiwania sponsorów, których pomoc finansowa przyczyni
    się do podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
    ŚRODKI FINANSOWE RADY RODZICÓW
    §9
  30. Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek
    Rodziców i innych darowizn.
  31. Prowadzi pełną dokumentację – ewidencję wpływów i wydatków z Funduszu
    Rady Rodziców.
  32. Wpłaty na fundusz Rady Rodziców dokonywane są na drukach KP lub na
    listach zbiorczych wpłat i ewidencjonowane w księdze wpływów Rady
    Rodziców danego roku szkolnego.
  33. Wydatki z funduszu Rady Rodziców dokonywane są zgodnie z preliminarzem
    zatwierdzonym przez przewodniczącego Rady Rodziców i Dyrektora
    przedszkola na początku roku szkolnego oraz realizowane na podstawie
    rachunków i dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez osoby
    upoważnione.
  34. Środki o których mowa w punkcie pierwszym przeznaczone są
    w szczególności na:
    a) organizowanie imprez kulturalno-oświatowych i wycieczek dla dzieci
    b) finansowanie upominków oraz innych imprez okolicznościowych
    organizowanych dla dzieci
    c) finansowanie materiałów piśmiennych i dydaktycznych dla dzieci
    d) organizowanie warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli i rodziców
    e) inne wydatki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania przedszkola
    i Rady Rodziców
    POSIEDZENIA I UCHWAŁY
    §10
  35. Posiedzenia zwoływane są przez przewodniczącego Rady Rodziców poprzez
    ogłaszanie terminu i miejsca posiedzenia oraz porządku obrad w miejscu
    publicznie dostępnymi i informację pisemną do członków Rady.
  36. Posiedzenia Rady Rodziców mogą być zwoływane z inicjatywy prezydium
    Rady Rodziców, na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków Rady
    Rodziców lub Dyrektora przedszkola.
  37. W posiedzeniach Rady Rodziców może brać udział Dyrektor przedszkola
    i nauczyciele.
  38. Posiedzenia Rady Rodziców winny odbywać się na terenie przedszkola.
  39. Do udziału w posiedzeniach mogą być zaproszone przez przewodniczącego
    inne osoby z głosem doradczym.
  40. Uchwały Rady Rodziców zapadają zwykłą większością głosów.
  41. Posiedzenia i uchwały Rady Rodziców są protokołowane w zeszycie
    protokołów zebrań Rady Rodziców.
    POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    §11
  42. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok przedszkolny.
  43. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące
    członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
  44. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje
    przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z
    finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
  45. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być
    podjęta tylko za zgodą 85% członków Rady na posiedzeniu otwartym wraz
    z Dyrektorem przedszkola.
  46. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może
    być podjęta większością głosów członków Rady oraz Dyrektora przedszkola.
  47. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
  48. Spotkania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentację
    placówki.
  49. Dokumentacja Rady Rodziców winna być uzupełniana na bieżąco
    i składowana w placówce przedszkola.
  50. Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Rodziców w dniu
    ………………………… uchwałą Nr l Rady Rodziców/2012/2013 jednogłośnie.
    10.Tekst regulaminu został sporządzony w 3 jednobrzmiących egzemplarzach:
    a) do dokumentacji Rady Rodziców
    b) do wglądu ogółu Rodziców, umieszczony w dostępnym miejscu
    c) dla Dyrektora i Rady Pedagogicznej
    Regulamin podpisali:
    Przewodniczący Rady ………………………………………………………….
    Zastępca przewodniczącego Rady ……………………………………………
    Skarbnik Rady ………………………………………………………………………………..
    Sekretarz Rady ………………………………………………………………………………
    Członek Zarządu …………………………………………………………………………….
    Członek Zarządu ………………………………………………………………..
    Członek Zarządu ………………………………………………………………..
    Dyrektor przedszkola …………………………………………………………..